چگونه دیزاین را بفهمیم؟

چگونه دیزاین را بفهمیم؟

چگونه دیزاین را بفهمیم؟

فرض کنیم که شما یک کسب و کار جدید راه انداخته‌اید و یا مدیر یک شرکت تجارى یا بازرگانى هستید. شما در ذهنتان ایده‌هاى بى نظیرى دارید که به انگیزه‌هایتان پر و بال مى‌دهد و حاضرید هر کارى که لازم است انجام دهید تا این رویاها به حقیقت بپیوندد.
خب در این صورت به مهمترین چیزى که نیاز دارید “گرافیک و دیزاین” است. اینجا نقطه‌ى مهمى است. براى بسیارى از شرکت‌هاى بزرگ، مشکلات و پیچیدگى‌ها از همین جا آغاز مى‌شود. چون سؤالات زیادى دارند که نمى‌دانند چگونه به آن‌ها پاسخ بدهند.
اما شما مى‌توانید این مسئله را براى خودتان ساده کنید، در صورتى که ذهنتان را به کمى “فهم گرافیکى” مجهز کنید. در واقع هرچقدر در این مورد بیشتر بدانید، از پیچیدگى و سختى آن کاسته مى‌شود؛ بنابراین چهار نکته را براى شما ذکر مى‌کنیم که لازم است راجع به گرافیک و دیزاین بدانید:

3035968-inline-i-1-how-top-startups-pay-designers

١-اولین نکته اى که باید بدانید این است که “گرافیک تجارى” قرار نیست چیزها را صرفاً زیبا جلوه بدهد. اگر فقط به این نکته اهمیت بدهید، طرح گرافیکى شما با شکست روبرو مى‌شود؛ چرا که تنها هدف گرافیک، زیبایى ظاهرى نیست. این خیلى عجیب است که اغلب مردم فکر مى‌کنند فقط به این خاطر به طراح گرافیک نیاز دارند که کارشان را زیبا کند.
آن چه که شما به عنوان یک طرح گرافیکى خوب نیاز دارید، طرحى است که به لحاظ معیارهاى گرافیکى، غنى و پربار باشد و استراتژى هاى تبلیغاتى هوشمندانه‌اى داشته باشد؛ ارتباط گرافیکى حساب شده‌اى با مخاطب برقرار کند و در عین حال پیام مورد نظر را هم به آن ها برساند وتمام این‌ها فقط و فقط از یک طراح گرافیک با استعداد بر مى‌آید.

٢– دومین نکته‌اى که باید بدانید این است که یک دیزاین صحیح، همیشه باید هدفمند باشد. اگر گرافیک شما سردرگم و بى هدف باشد، فقط خوشایند افرادى خواهد بود که آن‌ها هم انسان‌هاى بى‌هدفى باشند و این به آن معناست که خوشایند هیچ کس نخواهد بود. به من بگویید آیا کسى را مى شناسید که هدف نداشته باشد آن هم زمانى که یک “تصمیم خرید” مى گیرد؟!

٣-نکته سوم این است که شما نیاز دارید بدانید آیا در طراحى گرافیک هیچ میانبرى وجود دارد؟ مثلاً نرم افزار. باید بدانید که نرم افزار از افراد، طراح گرافیک نمى‌سازد و در بیشتر موارد چیزى که ارائه مى‌شود یک طرح ضعیف است که نبود هدف و استراتژى‌اى که در قبل درباره‌ش صحبت کردیم، باعث شده کسل کننده، زشت و خارج از چهارچوب دقیق به نظر بیاید. در واقع شما ظاهراً کار خودتان را آسان کرده اید و با یک بودجه ى کم، صاحب یک طرح گرافیکى شده‌اید و توانسته‌اید میانبر بزنید؛ اما میانبرى که منجر به شکست مى‌شود! پروسه‌ها همیشه وجود دارند؛ چون کار و تجارت با آن ها پیش مى‌رود و یک دیزاین خوب، دیزاینى است که پروسه و فرآیندش را با موفقیت به جلو ببرد.

3035968-inline-i-2-how-top-startups-pay-designers

۴– آخرین نکته‌ى مهمى که باید درباره‌ى دیزاین بدانید این است که یک طرح خوب، معمولاً یک بالانس جادویى بین آنچه شما دوست دارید و آنچه خوشایند مشتریان است برقرار مى‌کند. همه مى‌دانیم طرح‌هاى گرافیکى زیادى وجود دارد که صرفاً خوشایند مشتریان هستند؛ اما من باور دارم که آن نوع دیزاین، سطح سلیقه مردم و شرکت ها را به مرور پایین مى‌آورد و در واقع طرح‌هایى شکست خورده‌اند که نه تنها سود چندانى نمى‌رسانند؛ بلکه در نهایت باعث بیچاره شدن شرکت‌هاى خود مى‌شوند!
شما باید کارى را که ارائه مى کنید دوست داشته باشید چرا که آن اثر، معرف شما در بازار کار خودتان خواهد بود و اگر شما آن را دوست نداشته باشید، آن طرح چه چیزى راجع به شما به مخاطبانتان مى گوید؟!
اما اگر از راه حل‌هاى گرافیکى استفاده کنید و برند خود را صادقانه به طراحان حرفه‌اى و خوش فکر بسپارید، مى توانید به هر محصولى که به بیرون ارائه مى‌دهید افتخار کنید و این، همان کارى‌ست که طرح‌تان براى شما انجام مى‌دهد و افتخارى است که برایتان به ارمغان مى‌آورد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*